image

Fotodagboek

Een dag op het centraal bureau

Weet jij wat er achter de schermen van de kinderopvang gebeurt? Aan de Burgermeester Drijbersingel 11 in Zwolle vind je het centraal bureau van Travers. De plek waar het dagelijkse reilen en zeilen van Doomijn Kinderopvang in goede banen wordt geleid: van planning tot beleid en van marketing tot facilitaire zaken. Kom een kijkje nemen op onze afdelingen!

1

Doomijn Kinderopvang is onderdeel van maatschappelijke organisatie Travers, net als Travers Welzijn, SamenZwolle, ZwolleDoet! en Hedon. We delen de kantoorruimte in deze voormalige school en weten elkaar snel te vinden om samen te werken. Onze collega’s van Hedon houden kantoor in het poppodium, een huisnummer verderop.

2

Welkom! Je komt binnen bij de informatiebalie waar we je opvangen als je een afspraak hebt. Hier nemen we de telefoon aan, versturen en ontvangen we stapels brieven en pakketjes en ondersteunen bij facilitaire zaken.

3

De Drijberij is onze grootste groepsruimte, waar vergaderingen en bijeenkomsten van alle organisaties van Travers plaatsvinden. We overleggen bijvoorbeeld met alle Managers Kinderopvang over hoe het gaat in de regio’s en op de verschillende locaties. Ook geven we hier trainingen aan pedagogisch medewerkers of toveren de ruimte om tot een heuse een bioscoop voor kinderen uit de wijk.

4

De meeste kantoren komen uit op deze lange gang. Rechts vind je het grootste gedeelte van de kantoren van Doomijn: Klantadvies, Management Ondersteuning en Marketing & Communicatie. Als je naar links de gang in loopt, kom je van alles tegen tot je bij het achterste kantoor van ICT uitkomt.

5

Sinds kort is Herjan Manager Bedrijfsvoering bij Doomijn. In deze rol is hij onder meer verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering op de afdelingen Klantadvies, MMO, Marketing & Communicatie, Facilitair en Debiteurenbeheer. Daarnaast ondersteunt hij als Business Controller de managers op het gebied van financiën, business informatie, risicobeheersing en interne processen.

6

‘Doomijn Klantadvies, wat kan ik voor je doen?’ Helemaal rechts achterin het pand zitten onze klantadviseurs klaar voor nieuwe en bestaande klanten. Ze zorgen ervoor dat kinderen op de kinderdagverblijven, peuteropvang en buitenschoolse opvang worden geplaatst en gaan in gesprek met ouders over hun vragen, tips of klachten.

7

Onze medewerkers Management Ondersteuning zitten een deur verder. Zij werken samen met de Managers Kinderopvang en maken de dagelijkse planning voor de locaties, zodat er voldoende medewerkers op de juiste plaats aanwezig zijn om de kinderen op te vangen.

8

Waar zie jij Doomijn allemaal voorbij komen? Op de afdeling Marketing & Communicatie wordt hard gewerkt om óveral zichtbaar te zijn en iedereen te vertellen over de voordelen van kinderopvang bij Doomijn. Online, op evenementen, in de plaatselijke krant of op het scherm van de indoor speeltuin. De collega’s zorgen voor alle teksten en beelden, online uitingen, drukwerk en merchandise.

9

Ga je links de gang in, dan tref je als eerst de afdeling Pedagogiek, Kwaliteit & Ontwikkeling. De naam zegt het al: hier wordt het pedagogisch beleid ontwikkeld en bewaakt. Daarbij staan kwaliteit en veiligheid voorop. De pedagogisch coaches helpen de pedagogisch medewerkers vooruit met groeps- en individuele coaching. Voor een creatief en uitdagend activiteitenaanbod op de locaties ben je hier ook aan het juiste adres. De consultenten activiteiten bieden de leukste ideeën voor kinderen van 0-13 jaar aan.

10

Susanne is de rechterhand van directeur Manuela. Afspraken plannen, notuleren en allerlei andere secretariële taken: als directieondersteuner regelt Susanne het allemaal!


11

Crediteuren, debiteuren en salarisadministratie: op de afdeling Financiën houden ze elke Euro die er in- of uitgaat nauwkeurig bij en zorgen ze dat alles keurig op tijd betaald wordt. Doomijn is een maatschappelijke organisatie, daarom wordt de winst direct weer geïnvesteerd in de kinderen en medewerkers van onze kinderopvang.

12

Kom je werken bij Doomijn? Dan heb je als eerst te maken met de collega’s van de afdeling HR. Zij zetten vacatures uit, verzorgen de sollicitatieprocedures en als je in dienst treedt maken zij je contract in orde. Bij vragen over je werk of de arbeidsvoorwaarden kun je bij deze collega’s terecht.

13

Voor allerlei praktische zaken kun je op de afdeling Facilitair terecht. Van bewegwijzering en logo’s op de ramen tot de kleuren op de muur en de inrichting van locaties. Iemand nodig om iets te repareren? Een bakfiets voor de bso? Of moet er een nieuw bedje worden aangeschaft? Hier wordt het geregeld!

14

We werken op kantoor en de kinderopvanglocaties veel met computers en iPads. Met verschillende systemen, programma’s en apps staan we in contact met elkaar en met ouders. Op de afdeling ICT leiden ze dit in goede banen. Ze zorgen voor voldoende computers en iPads, houden het systeem up to date én veilig en helpen medewerkers bij technische problemen.

Je ziet deze afdelingen misschien niet vaak, maar door de inzet op het centraal bureau zijn de kinderopvanglocaties van alle gemakken voorzien en de voorwaarden voor opvang goed geregeld. Samen zijn wij Doomijn: mét alle pedagogisch medewerkers op de locaties, managers en directie.